Dagelijks Woord

Oudejaarspraatje


Een laatste wandeling in het jaar 2016 werd gelopen... De zon ging onder als nooit tevoren, wat een ontroerende schoonheid is en blijft die zonsondergang toch!

En de verhuizing is achter de rug, pfff... We zijn opgelucht en blij tegelijk. Voor nu mogen we de laatste uren van dit jaar beleven hier op het Ostfriese platteland in de oude boerderij. De plek die wij voor dit moment als "thuis" beschouwen. Een warme genoeglijke plek met een doorleefde o zo heerlijke sfeer. We zijn heel dankbaar dat we hier een poosje mogen wonen!

We wensen jullie lieve mensen allereerst een heerlijke oudejaarsavond toe :-) En verder alle goeds en gezondheid in het jaar 2017. Be blessed!

Als laatste een afsluiter uit het jaar 1807...
  
Uren, dagen, maanden, jaren,
vliegen als een schaduw heen !
Ach, wij vinden waar wij staren,
niets bestendigs hier beneên !
Op de weg die wij betreden,
staat geen voetstap die beklijft;
Al het heden wordt verleden,
schoon 't ons toegerekend blijft.


Dat de tijd hier 't al verover,
aan geen tijdperk hangt mijn lot;
Gij, Gij blijft mij altijd over,
Gij blijft eindeloos mijn God.
Welk een onheil mij ook nader,
'k vind in U mijn vrede weer;
Gij blijft, die Gij waart, mijn Vader,
wat verander, wat verkeer !


Bron

Rhynvis Feith / Heinrich Albert
Oudejaarsavondlied; Een lied van zijn hand verscheen als gezang 160 in de "Evangelische gezangen" van 1807. Getoonzet door A. Albert werd het lied opgenomen in de populaire liedbundel "Kun je nog zingen, zing dan mee". 

Een warme groet uit ons hart & de Ostfriese boerderij

Share this: